Friday, October 10, 2008

Perasaan yang tak mampu dibohongi......

Satu perasaan aneh yang tak mampu dibohongi..walau siapa pun dia..Tapi kenapa? Ana sering berfikir dan bertanya..Ana cube elakkan tapi ana tak mampu..Hanya sujud dan berserah padaMu sahaja Ya Allah ana sandarkan hati ini...Mustahil,,...itu yg sering ana kata dan fikirkan..Tapi kemudian ana tersedar, KeEsaanMu tiada batasnya. Perasaan ini hadir dgn izinMu Ya Rabbi.. Engkau yang menghadiahkan perasaan ini..Syukur ku dengan segala nikmat Mu yang dikurniakan..akan ana jaga sebaik2nya..InsyaAllah..Bimbingla aku Ya Allah di jalan LurusMu..Amin

-Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu. Jika kau hilangkan agama yang ada dalam dirimu hilangla cintaku - Imam Nawawi..............

Sabda Rasulullah SAW:
"Sesiapa yang asik (jatuh cinta)kepada sesuatu lalu ia cuba menjauhkannya lalu menyembunyikannya didalam hatinya kemudian ia mati,matinya adalah MATI SYAHID."
(Riwayat ibnu Assakir&Dailami..)

Doa Sayyid Qutb
"Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta semua. Ya Rabbi, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hati-Mu. Ya Rabbal Izzat, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu. Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu. Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu. Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu. Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

"YA Allah, sesungguhnya engkau lebih mengetahui apa yg terbaik buat diriku, buat agamaku dan penghidupanku. jika Dia yang kau takdirkan utkku, dekatkanlah aka pdnya, namun jika bukan dia yg kau takdirkan utkku, jadikanlah aku redha dengan ketentuanmu".

Hanya padaMu sahaja Ya Allah ..sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yang tersimpan di dalam hati ini..Amin

No comments: