Wednesday, February 25, 2009

:: Kota keriangan Kota kemaksiatan::




"Once the goals have been clearly defined, with the greatest amount of determination and hard work, one can conclusively realise one's goals."

- Tan Sri Lim Goh Tong, Founder
This entri ana tulis, ekoran kepulangan ana dari Kota ini baru-baru ini juga...Kalau cakap Genting Highlands..rasanya semua orang pernah pergi ke kota itu. Samada untuk pergi berhibur bersama teman-teman, keluarga atau menghadiri mesyuarat ....Ataupun untuk berehat...


Suasanya yang sejuk, rasanya sekarang da kurang skit kecuali this lately selalu hujan jadi kesejukan tu terasa esp waktu malam..Gemerlapan lampu-lampu dari hotel dan dari taman tema samada outdoor mahupun indoor..Restoran fast food yang kebanyakannya beroperasi 24 hours dan sehingga ke larut malam masih lagi terdengar pekikan dan jeritan pengunjung yang bermain di taman tema dan juga mereka yang baru selesai bermain kasino..Boleh dilihat juga bermacam-macam ragam pengunjung yang datang ke kota itu samada dari dalam Malaysia sendiri ataupun dari luar negara.. Ada yang datang berseorangan, ada yang datang bersama teman-teman, ada yang datang bersama keluarga, ada yang datang dengan rombongan dan ada yang datang berdua ..(yang ni banyak la esp time nak check in hotel...huhuh ) Fashion pakaian juga bermacam-macam type yang boleh dilihat dan dicuci mata..Harga makanan macam biasa up sikit dari kebiasaan...


Kalau kita berada di kaki bukit mesti kita terpikik macammana la Tan Sri Goh Tong tu dapat idea kan.. jadi rujukla laman web ni..http://www.genting.com/history/index.htm..

Ana kagum jugak la ...dengan bukit dan hutan itu dapat dibina sebuah kota yang gah sebegitu..Sekarang pembangunannya semakin di enhance kan lagi..erhmm..

1 comment:

Q said...

erm...
salah guna...
x bagus...
x bagus...