Tuesday, January 19, 2010

Not in the Mood~~

Hari ini....pagi ini, ana pun tatahu kenapa..ana rasa mood ana sangat swing..sangat twister,..yang membuatkan orang di sekeliling ana turut merasa tempiasnnya...terlebih emotional la hari ini..rasa nak nangis je..

nak kata simptom tiap-tiap bulan tak juga..ntahala..tapi itu yang ana rasa..rasa tak de mood..dan buat ana sedih (mungkin keadaan emosi tak stabil) kawan-kawan ana...Kalau diaorang tak de mood, nak marah-marah, sedih atau nak berkongsi apa sume cari ana..kita boleh je jadi pendengar yang baik..menenangkan dan apa-apa jela..Tapi bila ana, sume marah ana balik...tak pasal-pasal kata ana bebai dan nak dibalas dengan bebai balik...tu yang buat ana bertambah sedih...

ana pun tatahu apa masalah nya..tapi sambil menaip ni pun rasa nak nangis je...sangat2 sedih...

tapi ana cube mengawal emosi yang tak stabil tu dengan doa yang diajar Nabi ini....(dalam buku al-Mathurat ada)

"Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat sedih dan dukacita. Aku berlindung kepada-mu ya Allah, dari sifat lemah dan malas. Dan aku berlindung kepada-Mu Ya Allah, dari sifat penakut dan bakhil. Dan aku berlindung kepada Mu Ya Allah, daripada beban hutang dan tekanan perasaan (oleh orang lain)."


p/s: Suami ana pesan ...sabar, kawal emosi..jangan ikut perasaan sangat..huhu

2 comments:

~LP Lum~ said...

hehehe... nak wat mcm mna.. ssah nak cri yg bnr2 teman kala sedey mahupun gumbira.. kalo wktu gumbira 2, sure ar rmai yg menepek.. xpenh knl pun ngaku kwn.. tp bla time sedey, kwn yg dlu ngaku bez fren pun cabut lari.. :)

Qirana said...

tu la nak wat cam ne..tapi tak pe sabarla..tak rugi apapun sebab suami ku adalah temanku...hahah die kene susah n senang bersama ku..itu la hikmahnya orang yang da berkhawin...