Thursday, February 26, 2009

::Kerana cuka setitik..::








bersama anak-anak p.a ku di Langkawi

Pagi tadi kelas V5080 bagi student DDS6, hampir half dr class berkenaan datang lewat..Actually my P.A student (mama wif 18 anak segera mcm jun cakap)...ana memilih tajuk sedemikian macam Miji membebel kat budak-budak ni, kerana nila setitik rosak susu sebelanga..betul betul betul setuju..


Well my dear, apa yang dilakukan oleh mama bersebab kerana kalian telah diberi peringatan pada awalnya.


1. Jangan ponteng kuliah kerana paper ini ada final exam nanti tak leh jawab exam

2. Jangan datang lewat kerana kalian akan ketinggalan apa yang diajar ini kerana soalan exam adalah berdasarkan bank soalan
3. Tidak ada sebab untuk kalian datang lewat ke kelas kerana pagi itu kalian tidak ada kuliah jadi sila tepati waktu

4. Kalian adalah pelajar semester 6 yang tak perlu dan tak wajar sekiranya pensyarah kalian nak marah, denda atau beri peringatan lainlah adik-adik junior kalian....
5. Dan kalian seharusnya sudah cukup masak dan mengenali mama kalian kerana kalian sudah diajar oleh dia semenjak dari semester 1 lagi. (^_^)

Setelah diberi peringatan, barulah dikenakan hukuman, tak gitu? Kalau ikut Sunnatullah pun begitu.

Pada hemat ana masalah sebegitu tidak akan timbul andai kalian semua punya rasa bertanggungjawab terhadap diri masing-masing. Menghormati masa. Betul atau tidak? Makanya, sama-sama yang rugi apabila pensyarah *8%&@#5 hehhehe. Inilah apa yang dikatakan "Kerana cuka setitik habis rosak madu semuanya".

Jadi diharapkan selepas ini, kalian lebih peka terhadap masa..Jangan Lewat datang kelas lagi ok!!
Ana sangat tidak suka sekiranya pelajar ana lewat ke kelas. Tapi ana tak pernah kunci pintu, halau atau hukum. Paling pun biasanya ana akan membebel sikit..itu hak mereka untuk belajar walaupun mereka lewat tapi selagi mereka datang ke kelas kita tetap kena ajar..Cuma mereka yang rugi lah..
p/s: Anyway ana sayang mereka ni..^_^....(anak kita kan walaupun instant) dan ana antara mama segera di JRV tu yang tak perlu nak nyanyi lagu Budak Hitam...(lagu kak zai kepada anak p.a nya..11 budak hitam 2 repeat l.i tinggal 9 hehhhe - jgn mara k.zai !!)

3 comments:

Q said...

owh..
kisan nye dorg..haha..
cik zai..
saya x bersalah...
kami budak men's towel n geng peti ais x bersalah gak..

mummy Kh@yla said...

tolongla kalian semua ni..
ingat peti ais saya n cik zai tu free ka.....??
hehheh

Q said...

sya menurut perintah.....