Tuesday, December 2, 2008

Ya Allah..Engkaulah tempat ku bergantung harapanku..

Saya bukan siapa-siapa. Saya hanya manusia biasa.
Saya hanya menginginkan seseorang untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya.
Saya hanya manusia biasa. Cinta saya juga biasa saja. Oleh kerana itu saya menginginkan seseorang supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa. Saya tidak tahu apakah jodoh saya nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga menjadi insan dan pasangan yang baik.

di dlm diri setiap insan telah Allah ciptakan dgn kelebihan. Saya ingin sangat mencari kelebihan dirimu utk saya jadikan kekuatan buat saya menyelusuri kehidupan ini bersamamu..

Saya juga sudi menjadi isteri yang kedua dalam hidupmu. Pelengkap sayap kiri mu. Sebab isteri pertama mu adalah Perjuangan di jalan dakwah Allah..Saya akan sentiasa menyokong dan cuba memahami mu..Diharap juga dirimu dapat menerima saya seadanya, memahami saya dan menghargai saya..

Saya ingin berkongsi keseluruhan hidupmu, susah dan senang bersama mu. Harap dirimu juga. menerima lebih dan kurangnya diri saya.. Bimbingla saya menjadi isteri dan wanita yang solehah...

Saya akan memilihmu kerana agama yang ada dalam dirimu. Kerana saya tahu dunia hanyalah sementara, walaupun saya boleh memilih dunia dan banyak pilihan...namun saya mencari cinta yang abadi dariNya..

Indahnya hidup ini andainya saya dapat melayarinya dengan bernaungkan keredhaan Allah, bertunjang ilmu dan kebenaran, bersulam akhlak penuh menawan.
Ya Allah, jadikanlah diri ini bidadari dunia buat insan bergelar SUAMI- Amin

YA RABB……
KURNIAKANLAH AKU CINTA KPD HAMBA-MU YG MENCINTAI-MU,
KURNIAKANLAH AKU CINTA KPD HAMBA-MU YG MEMBAWA DIRIKU CINTA KPD-MU…..
YA ALLAH…..KURNIAKANLAH AKU CINTA-MU..SESUNGGUHNYA ENGKAULAH YG SELAYAKNYA DICINTAI....


YA ALLAH...
JAGALAH HATI KAMI...SUPAYA BERADA DI LANDASAN YG BENAR..HATI INI HANYA LAYAK UTK MENGINGATI-MU..TETAPI KU SERING ALPA DAN TERLEKA..AMPUNILAH DOSA KAMI YA ALLAH..
HANYA PADAMU KAMI MEMOHON..SEDARKAN LAH KAMI DISAAT KAMI TERLEKA DAN HANYUT DIBUAI ARUS DUNIA...SESUNGGUHNYA, KAU MAHA MENGETAHUI SETIAP SESUATU…..

No comments: