Monday, August 3, 2009

Do@ iTu...

Doa ini yang diberi oleh emak Usmie


Inilah dia Jabbal Rahmah tempat pertemuan Adam Dan Hawa
Kasih bersemai pencarian berakhir setelah berpuluh tahun terpisah


Rumah Allah yang tak pernah sunyi dengan kehadiran HambaNya yan bermunajat sujud padaNya..Melihat sahaja Kaabah dihadapan mata, dengan sendirinya air mata mengalir



Bersama sahabat baik dan rapat Siti nazrah dan Unta yang sibuk nak berposing juga


Bersama Usmie dan eiza kat Abeer Garden, Mekah


Sewaktu ana menunaikan umrah di Mekah & Madinah....ada seorang mak cik ni (emak usmie)dengan baik hati memberikan ana serta sahabat baik ana nazrah serta geng-geng umrah yang lain (adik2 perempuan zahri san) sepotong doa mengenai jodoh....


Teringat mutawir kami Ustaz Andy tolong menterjemahkan ayat berkenaan ...kemerah-merahan muka kami sume menahan malu kerna ustaz andy membacanya kuat-kuat sehingga geng-geng lelaki ketawakan kami huhuh (geng kamsyal riyal - terdiri dr ah boy <---adik nazrah, zahri, nescafe boy n ustaz andy sendiri) ...Masa tu kitaorg siap cakap sibuk je diaorg ni..hehheh (Rindu kan mereka sume)

Tapi di setiap hentian ana memanjatkan doa di bumi sana agar ana di kurniakan jodoh, dipercepatkan jodoh dengan lelaki yang baik..Mudah-mudahan... di Jabal rahmah tempat pertemuan adam dan hawa..ye ana membaca doa disisi sahabat ana nazrah kami sama-sama berdoa agar ditemukan jodoh dengan lelaki yang baik..yang beriman..yang bertanggungjawab..argh..seberapa tamak yang boleh ketika berdoa...di depan Kaabah juga..bukan kerana kaabah itu mengabulkan doa Nauzubillah tapi tempat yang dipercayai mustajab doanya..di Raudah hampir setiap hari ana masuk erhm macam nak pergi bersukan di dalamnya....Ana sangat merindui bumi itu. Ana tatahu nak kata cam ne tapi ana sangat-sangat merindui bumi itu....hati ana macam tertinggal di sana (bukan kat Ustaz Andy ye hehhe pujaan ramai tu terutama adik Fazlina tak padan dgn 6 tahun usianya) ana berharap sangat ana dapat pergi lagi dan mudah-mudahan ibadah jadi lebih baik disana mahupun disini.


Ana terima andai itu jodoh yang telah ditetapkan. Ana bukanla yang terbaik mahupun baik tapi ana berusaha untuk jadi baik dan terbaik kalu bukan n tak mampu untuk manusia lain pun tapi untuk Allah pun ana akan cuba..harap-harap semuanya dipermudahkan dan berjalan lancar...dan ana dapat menjalankan tanggungjawab sebagai isteri yang baik..pekerja yang baik ..anak yang baik..menantu yang baik.. pelajar yang cemerlang dan HambaNya yang baik...Berusahala tuk jadi baik, bukan susah nak buat baik atau jadi baik..cuma susah nak mengekalkannya kerna hati kita yang begitu mudah di bolak balikkan.............


"Ya Allah Ya TuhanKu, Engkau yang membolak-balikkan hati manusia hambaMu, tapi Engkau tetapkanla hatiku di jalanMu Ya Allah"

2 comments:

Usmi Syahida said...

im so miss our moment there...
the feeling..the people and the view, all of that make me feel like wanna cry everytime i miss...
;/

Qirana said...

me too....really hope that one day i can go there again...really miss our moment there